HTML

Kerekerdő Kutyanapközi

A Kerekerdő Kutyanapközi nem egy munkahely, hanem az életem része. Az itt megforduló kutyák családom tagjává válnak egy időre, egyek lesznek a saját kutyáim közül. A létszám változó, de egy biztos: mindig történik valami. :)

Friss topikok

  • kutyanapközi: @m.bernadette: Igen minden együtt. A csak hús nem biztos, hogy elég tápanyagot, ásványi anyagot és... (2013.01.06. 21:40) Etetés nyersen 2. rész
  • kutyanapközi: Nem tudnám megmondani, hogy milyen rendszeresen koplalnak, de van, hogy nem kapnak enni. A hizlalá... (2012.11.19. 10:29) Etetés nyersen 5. rész

2012.10.25. 09:00 kutyanapközi

Etetés nyersen 1. rész

nyershus.jpgAmikor Norcsii elküldte az első e-mailt, hogy váltani akar tápról a nyers húsra akkor én is elkezdtem utána olvasni a dolognak. Valójában időről időre újra átgondoltam, hogy talán ki kéne próbálni, de aztán győzött a kényelem. Most viszont segített az elhatározásban, hogy a kutyáim látványosan nem néztek ki jól a táptól. Úgyhogy hosszas olvasgatás után találtam egy elég konkrét leírást ami meggyőzőnek tűnt. Persze azért aggódtam, hogy mi lesz ha valami rosszul sül el, ha megbetegszenek, ha nem emésztik stb. Ugyanakkor úgy éreztem, hogy nincs más opcióm. 

1. nap

Tegnap megérkezett az első adag hús. Egyelőre csak Bikficnek és Kumisznak kezdem el adni az új diétát, meglátjuk, hogyan alakulnak tőle. Bikfic már egy éve, hogy nem hízik, pedig rengeteg tápot megeszik, Kumisz meg most elkezdett vakarózni. Gondolkodtam rajta, hogy inkább a két másik kutyán kéne kísérleteznem, mert ők a tipikus mindent túlélő fajtákhoz tartoznak, talán pont ezért a táppal is látszólag elvannak.

Csirke nyesedéket végül nem kaptam, ezért porcos csirkehús darálékot kapnak reggel, és csirkefarhátat este. A farhát nagyon szép húsos, de a darálékban félek, hogy túl sok a porc, remélem nem dugaszolja el őket.

Zöldségnek sárgarépát és almát daráltam le és 300 grammos csomagokban fagyasztottam le. Ebből naponta három evőkanál Kumiszé, a többi Bikficé. 2kg sárgarépából és bő másfél kiló almából lett 10 napi adag.

Bikfic most 45 kg körül lehet, de szerintem 5 kiló simán elfér még rajta, úgyhogy 50 kg-ra etetem. Kumisz 12-13kg szokott lenni, őt most 15kg-ra etetem.

Reggeli:

Bikfic 730 g körüli darálékot kapott, Kumisz 210 g-ot. Ebbe kevertem valamennyi főtt rizst, csak úgy ránézésre. Körülbelül a harmadát kettőjüknek a fél kilónyi nyers rizsből főzött adagnak. Ezen kívül összekevertem három kanál olivaolajat, egy kiskanál almaecetet és egy evőkanálnyi fagyasztott petrezselymet. Ezt mind csak hasra ütésszerűen, valószínűleg többet kéne olivából is, meg ecetből is. Most ennyit kaptak, ebből egy kiskanálnyit tettem a Kumiszéra, a többit Bikficnek adtam. Gondolkoztam rajta, hogy kicsit felvizezzem a keveréket, de nem akartam, hogy behabzsolják, úgyhogy így ragacsosan adtam. Mind a két kutya lelkesen megette az egészet, valamivel lassabban mint a tápot – dolgoztak vele.

Vacsora:

1,4 kg farhátat kap Bikfic, és 400 grammot Kumisz. 

Kumisz rendesen küzdött a farháttal, Bikfic hamarabb megette a saját adagját. 

Nem csináltam fokozatos váltást az új étrend és a régi között, mert olvastam, hogy más ütemben emésztik a húst és a tápot, és ha egyszer ezt, egyszer azt kapnak akkor tényleg eldugulhatnak. Úgyhogy reménykedem, hogy bírni fogják... ezért is a rizs. 

Szólj hozzá!

Címkék: etetés nyers hús BARF


A bejegyzés trackback címe:

https://kutyanapkozi.blog.hu/api/trackback/id/tr174868346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása